tisdag 20 december 2011

Julefrid

Tänk vad vissa saker eller händelser kan göra en varm i hjärtat och lysa upp vardagen! Sådana tillfällen måste man ta väl vara på och plocka fram ur minnet när livet känns motigt.

Idag blev jag varm inombords när det kom ett vackert "riktigt" julkort i postlådan med cavalierer på från en uppfödarkollega. Häromdagen bjöd svärmor oss på mysigt och gott julbord. Barnens förväntningar inför julen är en glädje. Eleverna sjunger julsånger i korridoren. Avslutningen idag var stämningsfull. Kanske finns det hopp om lite julstämning så småningom.

Julefrid - ett vackert ord med en vacker innebörd. Det måste vara med ett "tjockt" l + ett e efter jul för att det ska bli rätt :)

Julefrid är min önskan i jul. Att få känna mig avslappnad med frid i sinnet och att få känna uppriktig glädje. Materiella saker känns inte viktiga även om jag önskar mig ett par böcker.
Det finns så många som inte har det bra. Barn som saknar trygghet och de mest basala behoven. Barn som bara känner julen genom att föräldrarna är extra berusade och att de inte har lagad mat i skolan på loven. Utanför affärernas vackra och översållade fönster går hemlösa och fryser.

Min julklapp till mig själv ska bli att skaffa mig ett fadderbarn. Då har jag hjälpt till att göra skillnad för en medmänniska. Ett barn får trygghet, mat och skolgång.

Hur många av er hundälskare skaffar ett fadderbarn denna julen? Ska vi hjälpas åt att göra skillnad?

http://youtu.be/Z-TwE6tMkoE












1 kommentar:

  1. We gave ourselves one many years ago,and it´s a chirstmas pressent that we are very very happy about. Soon she will be an adult and there is no question that we wil "adopt" another child then .
    God jul til er :)
    /Sara
    islandica

    SvaraRadera